Glass tio i topp.

Coach E, eller chefen som hon också fått för sig att kalla sig?? förstår inte vars hon får sånt i från? Hon vet själv att jag alltid haft övertaget över flickan! De är min gammle vän Elin enkel V ja pratar om, och gammal de är hon!
För er som inte känner flickan kan ja berätta lite kort fakta..
Hon kommer urpsrungligen från Sundsvall, men har i desperat längtan efter mig flyttat till Umeå, för att förhoppningsvis få syn på mig lite oftare... Sen smyg ringer hon till min pappa hela tiden för att förhoppningsvis få höra min fina stämma i bakrunden, dock försöker ja hålla mig undan så gott de går.
Annars är hennes favorit sysslor,.. äta glass, kommentera min blogg, längta efter min häst som jag inte har, förstöra korthus och hänga vid bajamajorna på oringen. Ja, mer finns inte att veta om flickan. Eller säger man "flicka" om personer i hennes ålder????
Bara för att jag tycker så extra synd om henne för att hon inte fick träffa mig i veckan ska jag uppfylla hennes önskan om min glass 10 i topp lista :D

Eftersom jag i veckan blivit en väldigt erfaren glass ätare så kommer nu den mest korekta glass lista ni nånsin kommer skåda.

1. Överst har vi en självklart val: Magnum temptation CHOKLAD, skippa den med kola, de funkar inte. Dock kanske denna inte är att föredra för dig utan halsmandlar och inte riktigt kan tugga. Men den förstjänar ändå en första plats.
2. Här har vi såklart min älskade Twister, har inte svikit mig en sekund i veckan.
3.Ben & Jerrys half baked, japp, såäre. Kanske hade ni gissat på en högre placering. Men nej, den är fantasiskt, men ger lite avsmak om man inte ätit på några dar och har lite av den sura konsistensen i magen.
4. Fjärdeplacering går åt päronsplitt, alla har väll varit med om när man får en glass och sen den gröna komma fram.. NEJ INTE PIGGELIN :O men så smakar man och blir som lyckligast på jorden över att det var en päronsplitt.
5. Här har vi gammeldags vaniljen som kommer i dom här små kartong förpackningarna och man dela dom på hälften, och slipper all disk. Perfekt.
6.Här kommer solero glassen, ní kommer väll ihåg den där med gröna små kulor? HElt perfekt glass som dom slutat med? :o. Dock ett stort minus att den smälter och glassar ner hela hannahs bil!!
7. Här har vi sunderby sjukhus avdelning 44as jordgubbsglass i bägare. Den funkar helt klar på operationsdagen när sjuksköterskorna bara tryckt på med piggelin. Den är väldigt speciell kan ja tala om.
8. Här har vi från samma fabrikör som gammeldags vaniljenfast med kola smak, ops denna funkar bara om man har chokladsåsen som stelnar på. Alltså kan man inte köra på "ingen disk metoden", här måste man ta ut glassen i en skål.
9. Här kommer en specialare, ni hugger ner all frukt ni har i en skål och äter de med kladdkaka och GBs äkta vanilj. En smak upplevelse sent att glömma, dock svier apelsinen rätt bra i halsen :/.
10. Här kommer den ni alla väntat på Piggelin, svenska folkets favorit. MEN NEJ, vad har ni för problem? den är inte god, den smakar bara sjukhus. Kanske för att jag bara äter den på sjukhus. Men ack så bra halsbedövare för de, därför förtjänar den en plats på listan.


Kommentarer
Postat av: Carro

HAHA, när jag var liten och mamma tog fram en grön glass piggelin/päåronsplitt, då hoppades jag alltid att det var en piggelin ;p tvärt om haha!

2010-11-30 @ 20:07:55
URL: http://caroooliiines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0