Om att ge energi

Idag vill jag ge en hiss till saker som ger mer energi än vad de tar. Positiva männsikor som sprider positivenergi som bara får en att känna sig så där glad och nöjd med tillvaron.
Eller som sånna där träningspass som man bara njuter av rakt igenom, och ger en massa energi, precis ett sånt fick jag till idag, jag slutar aldrig fascineras av hösten.  


Eller mat som ger energi istället för att ta, (låter konstigt jag vet) men som exempelvis pizza, svin gott, men kan ju inte påstå att jag blir sådär super pigg av det.

Jag är ett stort fan av Nyhetsmorgon och Malou efter 10 (den goda sidan av studentlivet att man ofta hinner se de). Från och med i måndags ska Malou bara äta veganskmat i 3 veckor framåt. Dom pratade en massa om detta, och intervjuade en framsgånsrik simmare som i tonåren var ständigt förkyld men efter att helt lagt om kosten till detta blivit frisk. Kände att detta stämde in på mig. Nu tänker jag inte bli vegan, men kan vara kul att prova typ en rätt om dagen eller en dag i veckan. Dels för att jag kanske blir friskare av det, och dels för att de är sån där mat man mår så bra av och som ger energi! 

Provad veganska biffar idag, och de va riktigt GOTT!!! Ett + att de är väldigt rawfood inspirerat , och ekologiskt!! 




Kommentarer
Postat av: Jenkis (hoppas jag inte luktar som toyet Jenka bara)

Jaaaaa jag tror vegankosten är skitbra, tror de flesta skulle må bra av att äta det iaf några dagar i veckan! :D Och du är då definitivt en glädje och energispridare <3

2014-10-01 @ 19:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0